Wsparcie na wymianę kotłów i pieców
Gmina Borne Sulinowo ogłasza nabór wniosków o przyznanie grantu na wymianę kotłów i pieców
w lokalach mieszkalnych lub budynkach jednorodzinnych, niesłużących prowadzeniu działalności gospodarczej, zlokalizowanych na terenie gminy Borne Sulinowo.
Granty udzielone zostaną w ramach projektu „Poprawa jakości powietrza na terenie gminy Borne Sulinowo” realizowanego w zakresie Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020 - działanie 2.14 Poprawa jakości powietrza – Zachodniopomorski Program Antysmogowy.
Wysokość grantu: 7 500 zł
Ilość grantów: 7 szt.
Zakres inwestycji: zmiana systemu ogrzewania opartego o spalanie paliw kopalnych na mniej emisyjne (wg hierarchii rozpatrywania opcji).
Uprawnieni: osoby fizyczne legitymujące się tytułem prawnym do oddanej do użytkowania nieruchomości, zlokalizowanej na terenie gminy Borne Sulinowo.
(Uwaga: w nieruchomości nie może być zarejestrowana i/lub prowadzona działalność gospodarcza).
O kwalifikacji do programu przesądzi świadectwo charakterystyki energetycznej.
Przeprowadzenie wymiany źródła ciepła będzie możliwe wyłącznie kiedy budynek będzie spełniał minimalne wymogi w zakresie efektywności energetycznej EPH+W nie więcej niż 150 kWh/m2 na rok.
Procedura ubiegania się o dofinansowanie:
- W celu ubiegania się o grant należy uzupełnić i złożyć druk Zgłoszenia (do pobrania poniżej lub w BOI Urzędu Miejskiego w Bornem Sulinowie).
- Przed złożeniem Zgłoszenia należy zapoznać się z Regulaminem udzielania wsparcia i załącznikami do regulaminu (poniżej).
- Do Zgłoszenia należy załączyć świadectwo charakterystyki energetycznej nieruchomości objętej zgłoszeniem. W przypadku gdy Zgłaszający nie posiada świadectwa charakterystyki energetycznej, Gmina Borne Sulinowo zleci jego wykonanie na swój koszt.
- Weryfikacji zgłoszeń dokona Zespół ds. realizacji projektu powołany Zarządzeniem Burmistrza nr 18/2022 z dn. 25 lutego 2022 r.
- W przypadku braków formalnych w Zgłoszeniu, Zgłaszający zostanie wezwany do ich uzupełnienia.
- Po uzupełnieniu Zgłoszenia i zakwalifikowaniu do programu, Zgłaszający zostanie powiadomiony o terminie podpisania Umowy o powierzenie grantu.
- Realizacja zadania może nastąpić dopiero po podpisaniu Umowy.
- Przyjęcie Zgłoszenia wymagającego poprawy, uzupełnienia lub konieczności sporządzenia świadectwa charakterystyki energetycznej nieruchomości nie wstrzymuje oceny pozostałych zgłoszeń.
- Pierwszeństwo mają poprawne i kompletne zgłoszenia.
Grant zostanie wypłacony po zakończeniu i rozliczeniu zadania (refundacja). Trwałość dofinansowanego zadania musi być utrzymana przez co najmniej 5 lat od daty płatności końcowej zrealizowanej przez Województwo Zachodniopomorskie na rzecz gminy Borne Sulinowo.
Zgłoszenia o przyznanie grantu należy składać w BOI Urzędu Miejskiego w Bornem Sulinowie w terminie od 21 marca 2022 r. do 31 maja 2022 r.
Decyduje kolejność poprawnie wypełnionych i kompletnych zgłoszeń.
Informacje na temat dofinansowania, po zapoznaniu się z Regulaminem udzielania wsparcia i załącznikami do regulaminu, można uzyskać pod nr tel. 94 37 34 164.
Regulamin udzielania wsparcia, Zgłoszenie, Rozliczenie umowy oraz wzór Umowy o powierzenie grantu stanowią załączniki do niniejszego ogłoszenia.
Projekt „Poprawa jakości powietrza na terenie gminy Borne Sulinowo” realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020 - działania 2.14 Poprawa jakości powietrza – Zachodniopomorski Program Antysmogowy.
Całkowita wartość projektu: 62.790,00 PLN
Dofinansowanie z RPO WZ 2014-2020: 62.790,00 PLN
-
Ogłoszenie (PDF)807 KB
-
Ogłoszenie (DOC)26 KB
-
Regulamin (PDF)690 KB
-
Regulamin (DOC)128 KB
-
Załącznik 1 - Zgłoszenie (PDF)813 KB
-
Załącznik 1 - Zgłoszenie (DOC)151 KB
-
Załącznik 2 - Rozliczenie (PDF)645 KB
-
Załącznik 2 - Rozliczenie (DOC)110 KB
-
Załącznik 3 - Umowa (PDF)1 MB
-
Załącznik 3 - Umowa (DOC)144 KB
Liczba wyświetleń: 219
Źródło informacji: Joanna Mikrut-Chwiałkowska
2023-08-26 15:46 Migracja strony