Wydanie zaświadczenia o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub ich braku

 

Wydanie zaświadczenia o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub ich braku



Wymagane dokumenty:
1. Podanie o wydanie zaświadczenia o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub ich braku,
2. Dokument tożsamości osoby ubiegającej się o wydanie wymienionego wyżej zaświadczenia.

Opłaty:

  1. 24 zł - za wydanie zaświadczenia  o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub ich braku.
  2. Zapłaty opłaty skarbowej należy dokonać przelewem na rachunek bankowy Urzędu
    PBS o/w Bornem Sulinowie 66 8581 1056 0300 2004 2000 001.

    Miejsce złożenia dokumentów:

    Urząd Miejski

    Urząd Stanu Cywilnego

    Al. Niepodległości 6

    78-449 Borne Sulinowo

    tel. 94 37 34 122

  • Termin i sposób załatwienia sprawy
    Niezwłocznie.

    Uwagi:
    - Zaświadczenia o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub ich braku nie mają charakteru odpisu aktów stanu cywilnego.
    - O wydanie zaświadczenia o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub ich braku można zwrócić się droga pocztową przesyłając do urzędu stanu cywilnego miejsca zdarzenia podanie o wydanie zaświadczenia wraz z uiszczeniem wymaganej opłaty skarbowej.
    - Zaświadczenie o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub o ich braku wydaje się na wniosek sądu lub innego organu państwowego, osoby, której stan cywilny został w zaświadczeniu stwierdzony, jej wstępnego, zstępnego, rodzeństwa, małżonka lub przedstawiciela ustawowego; wymienione wyżej zaświadczenie może być również wydane na wniosek osób, które wykażą w tym interes prawny, oraz na wniosek organizacji społecznej, jeżeli jest to uzasadnione celami statutowymi takiej organizacji i gdy przemawia za tym interes społeczny.

    Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych


    Podstawa prawna
    - Ustawa z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 463, 695).