Wydanie zaświadczenia o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub ich braku
Wymagane dokumenty:
1. Podanie o wydanie zaświadczenia o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub ich braku,
2. Dokument tożsamości osoby ubiegającej się o wydanie wymienionego wyżej zaświadczenia.
Opłaty:
- 24 zł - za wydanie zaświadczenia o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub ich braku.
Zapłaty opłaty skarbowej należy dokonać przelewem na rachunek bankowy Urzędu
PBS o/w Bornem Sulinowie 66 8581 1056 0300 2004 2000 001.
Miejsce złożenia dokumentów:Urząd Miejski
Urząd Stanu Cywilnego
Al. Niepodległości 6
78-449 Borne Sulinowo
tel. 94 37 34 122
Termin i sposób załatwienia sprawy
Niezwłocznie.
Uwagi:
- Zaświadczenia o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub ich braku nie mają charakteru odpisu aktów stanu cywilnego.
- O wydanie zaświadczenia o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub ich braku można zwrócić się droga pocztową przesyłając do urzędu stanu cywilnego miejsca zdarzenia podanie o wydanie zaświadczenia wraz z uiszczeniem wymaganej opłaty skarbowej.
- Zaświadczenie o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub o ich braku wydaje się na wniosek sądu lub innego organu państwowego, osoby, której stan cywilny został w zaświadczeniu stwierdzony, jej wstępnego, zstępnego, rodzeństwa, małżonka lub przedstawiciela ustawowego; wymienione wyżej zaświadczenie może być również wydane na wniosek osób, które wykażą w tym interes prawny, oraz na wniosek organizacji społecznej, jeżeli jest to uzasadnione celami statutowymi takiej organizacji i gdy przemawia za tym interes społeczny.Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 463, 695).
Liczba wyświetleń: 352
Źródło informacji: Anna Gałązka
Data źródła: 2008-08-20 15:08
2023-08-26 15:46 Migracja strony