Postępowanie administracyjne w sprawie zameldowania
Podstawa prawna: art. 31 w związku z art. 27 ust. 1 oraz art. 40 i art. 41 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2017r., poz. 657 t.j.), Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2017 r., poz. 2411).
I. WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Wypełniony i podpisany formularz "ZGŁOSZENIE POBYTU STAŁEGO/PERMANENT RESIDENCE REGISTRATION FORM" lub "ZGŁOSZENIE POBYTU CZASOWEGO/TEMPORARY RESIDENCE REGISTRATION FORM" (odrębny dla każdej osoby, również dla dziecka).
2. Załączniki:
• pisemne wyjaśnienie dotyczące przyczyn braku potwierdzenia pobytu osoby w lokalu.
3. Do wglądu:
• obywatel Polski - dowód osobisty lub paszport,
• cudzoziemiec – właściwy dokument zezwalający na pobyt na terenie Rzeczypospolitej Polskiej; dokumenty są wymienione przy odpowiednich procedurach: zameldowanie cudzoziemca na pobyt stały, zameldowanie cudzoziemca na pobyt czasowy.
W przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika dodatkowo:
• pisemne pełnomocnictwo do zameldowania,
• dowód osobisty lub paszport pełnomocnika,
• w przypadku reprezentowania cudzoziemca, pełnomocnik przedkłada właściwy dokument zezwalający na pobyt cudzoziemca na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
II. OPŁATY:
Brak.
III. TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Załatwienie sprawy następuje poprzez wydanie decyzji administracyjnej w terminie do 2 miesięcy od daty złożenia wymaganych dokumentów (w przypadku spraw skomplikowanych termin może ulec przedłużeniu).
IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Urząd Miejski w Bornem Sulinowie
Referat Spraw Obywatelskich
pok. nr 7
tel. 0-94-37- 34 135
V. TRYB ODWOŁAWCZY:
Odwołanie wnosi się do Wojewody Zachodniopomorskiego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
VI. UWAGI:
1. „Postępowanie administracyjne w sprawie zameldowania” stosuje się w przypadku gdy wnioskodawca nie może uzyskać na formularzu "ZGŁOSZENIE POBYTU STAŁEGO/PERMANENT RESIDENCE REGISTRATION FORM" lub "ZGŁOSZENIE POBYTU CZASOWEGO/TEMPORARY RESIDENCE REGISTRATION FORM" potwierdzenia faktu zamieszkiwania dokonanego przez osobę posiadającą tytuł prawny do lokalu w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia. W tej sytuacji zameldowanie następuje w formie decyzji administracyjnej po przeprowadzeniu postępowania administracyjnego mającego na celu potwierdzenie faktu zamieszkania we wskazanym w formularzu lokalu.
2. W przypadku pobytu czasowego należy podać czasokres zameldowania.
Wzór formularza zgłoszenia pobytu stałego
Wzór formularza zgłoszenia pobytu czasowego
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych
Liczba wyświetleń: 339
2023-08-26 15:46 Migracja strony