Zgłoszenie instalacji przydomowej oczyszczalni ścieków
ZGŁOSZENIE INSTALACJI PRZYDOMOWEJ OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW
Wymagane dokumenty:
Zgłoszenie instalacji przydomowej oczyszczalni ścieków zawierające:
1) oznaczenie prowadzącego instalację, jego adres zamieszkania lub siedziby;
2) adres zakładu, na którego terenie prowadzona jest eksploatacja instalacji(nr działki, obręb);
3) rodzaj i zakres prowadzonej działalności, w tym wielkość produkcji lub wielkość świadczonych usług;
4) czas funkcjonowania instalacji (dni tygodnia i godziny);
5) wielkość i rodzaj emisji;
6) opis stosowanych metod ograniczania wielkości emisji;
7) informację, czy stopień ograniczania wielkości emisji jest zgodny z obowiązującymi przepisami.
Załączniki:
· mapa sytuacyjno-wysokościowa z naniesieniem lokalizacji oczyszczalni ścieków,
· certyfikat CE i aprobata techniczna IOŚ,
· projekt przydomowej oczyszczalni.
Opłaty: Miejsce złożenia dokumentów:
Biuro Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Bornem Sulinowie.
Termin załatwienia sprawy:
Do 30 dni.
Jednostka odpowiedzialna:
Referat Ochrony Środowiska i Rolnictwa - Inspektor ds. Ochrony Środowiska - Krystyna Błażejewicz pok. nr 43, tel. 0-94 37- 34 159
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.
Uwagi:
Zgłoszeniu podlegają oczyszczalnie ścieków o przepustowości do 5 m3 na dobę, wykorzystywane na potrzeby własnego gospodarstwa domowego lub rolnego w ramach zwykłego korzystania z wód.
Eksploatujący oczyszczalnię jest obowiązany do dokonania zgłoszenia przed rozpoczęciem jej eksploatacji. Do rozpoczęcia eksploatacji oczyszczalni można przystąpić, jeżeli organ właściwy do przyjęcia zgłoszenia w terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji. Oczyszczalnię objętą obowiązkiem zgłoszenia w okresie, gdy jest już ona eksploatowana, prowadzący ją jest obowiązany zgłosić w terminie 6 miesięcy od dnia, w którym została ona objęta tym obowiązkiem. Eksploatujący jest obowiązany przedłożyć organowi właściwemu do przyjęcia zgłoszenia informację o rezygnacji z rozpoczęcia albo zakończenia eksploatacji, lub informację o zmianie danych ze zgłoszenia. Zgłoszenia takiego należy dokonać w terminie 14 dni od dnia rezygnacji z podjęcia działalności albo zaprzestania działalności lub zmianie danych.
Opłaty:
-za przyjęcie zgłoszenia- 120zł
Zwolnione z opłaty jest zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków realizowanej w związku z zabudową mieszkaniową.
Opłatę wnosi się na konto
PBS O/W BORNEM SULINOWIE Nr Konta: 66 8581 1056 0300 2004 2000 0001
Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej- część I, pkt 13 załącznika do ustawy.
Podstawa prawna
- art. 152-153, art. 378 ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej
Liczba wyświetleń: 253
Źródło informacji: Krystyna Błażejewicz
2023-11-15 11:48 Edycja zawartości - Krystyna Błażejewicz