Burmistrz

Burmistrz



Funkcję Burmistrza sprawuje Dorota Chrzanowska.

Tel: 0-94-37-34-125 sekretariat

 

e-mail: burmistrz@bornesulinowo.pl

Burmistrz jako kierownik Urzędu zapewnia warunki do sprawnej jego pracy oraz prawidłowego funkcjonowania, szczególnie poprzez wydawanie: okólników, zarządzeń, decyzji oraz poleceń służbowych. Kieruje Urzędem przy pomocy sekretarza, skarbnika i kierowników komórek organizacyjnych.

 

Do zdań Burmistrza należy w szczególności:

  1. kierowanie bieżącymi sprawami gminy oraz reprezentowanie gminy na zewnątrz,
  2. składanie jednoosobowo oświadczeń woli związanych z prowadzeniem działalności gminpodejmowanie czynności w sprawach nie cierpiących zwłoki, związanych z bezpośrednim zagrożeniem interesu publicznego;
  3. wydawanie decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej;
  4. podejmowanie innych rozstrzygnięć leżących w jego kompetencji;
  5. upoważnienie zastępcy lub pracowników Urzędu do podejmowania w imieniu burmistrza decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej;ogłaszanie uchwały budżetowej oraz sprawozdania z jej wykonania;
  6. przedkładanie wojewodzie oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej uchwał Rady Miejskiej oraz zarządzeń burmistrza;
  7. powierzenie zastępcy burmistrza lub sekretarzowi gminy prowadzenia określonych spraw gminy;
  8. wykonywanie zadań szefa obrony cywilnej gminy i kierownika USC;
  9. rozstrzyganie sporów kompetencyjnych między komórkami Urzędu;
  10. wyznaczanie rzecznika dyscyplinarnego;
  11. rozpatrywanie odwołań od kar porządkowych;
  12. zawieszanie w pełnieniu obowiązków pracowniczych zgodnie z przepisami ustawy;
  13. nadzór nad prawidłowym wykonywaniem przez pracowników Urzędu zadań oraz czynności kancelaryjnych;
  14. kierowanie ochroną informacji niejawnych oraz wykonywanie zadań administratora danych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych;
  15. wydawanie wewnętrznych aktów prawnych dotyczących Urzędu;
  16. określenie sposobu wykonywania uchwał Rady Miejskiej;
  17. zatrudnianie i zwalnianie kierowników jednostek organizacyjnych Gminy oraz dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Bornem Sulinowie;
  18. gospodarowanie mieniem komunalnym Gminy;
  19. kreowanie polityki kadrowej w Urzędzie, w tym każdorazowe określanie ilości tworzonych referatów i samodzielnych stanowisk w oparciu o posiadane środki finansowe;
  20. wykonywanie zadań szefa obrony cywilnej Gminy;
  21. organizowanie akcji ratowniczych w przypadku klęsk żywiołowych i katastrof;
  22. sprawowanie nadzoru nad działalnością jednostek organizacyjnych gminy: placówek oświatowych, Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, Zespół Opieki Zdrowotnej;
  23. organizowanie współpracy Gminy z innymi jednostkami samorządu terytorialnego, organami państwowymi i organizacjami pozarządowymi;
  24. współpraca z Radami Sołeckimi i Radami Osiedlowymi;
  25. sprawowanie bieżącego nadzoru nad jednostkami organizacyjnymi lub komunalnymi Gminy w zakresie nie przekazanym do kompetencji innym komórkom organizacyjnym;
  26. organizowanie bieżącego rozwiązywania problemów społeczno-gospodarczych gminy;
  27. współdziałanie z organami administracji publicznej, organizacjami społecznymi i pozarządowymi;
  28. wykonywanie innych zadań określonych przepisami prawa;
  29. uczestniczenie w sporządzaniu testamentu alograficznego;
  30. reagowanie na przekazywaną w środkach masowego przekazu krytykę organów Gminy oraz Urzędu, zamieszczanie w tej mierze – zgodnie z przewidzianą prawem procedurą – stosownych wyjaśnień, komentarzy i sprostowań.