Burmistrz
Burmistrz
Funkcję Burmistrza sprawuje Dorota Chrzanowska.
Tel: 0-94-37-34-125 sekretariat
e-mail: burmistrz@bornesulinowo.pl
Burmistrz jako kierownik Urzędu zapewnia warunki do sprawnej jego pracy oraz prawidłowego funkcjonowania, szczególnie poprzez wydawanie: okólników, zarządzeń, decyzji oraz poleceń służbowych. Kieruje Urzędem przy pomocy sekretarza, skarbnika i kierowników komórek organizacyjnych.
Do zdań Burmistrza należy w szczególności:
- kierowanie bieżącymi sprawami gminy oraz reprezentowanie gminy na zewnątrz,
- składanie jednoosobowo oświadczeń woli związanych z prowadzeniem działalności gminpodejmowanie czynności w sprawach nie cierpiących zwłoki, związanych z bezpośrednim zagrożeniem interesu publicznego;
- wydawanie decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej;
- podejmowanie innych rozstrzygnięć leżących w jego kompetencji;
- upoważnienie zastępcy lub pracowników Urzędu do podejmowania w imieniu burmistrza decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej;ogłaszanie uchwały budżetowej oraz sprawozdania z jej wykonania;
- przedkładanie wojewodzie oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej uchwał Rady Miejskiej oraz zarządzeń burmistrza;
- powierzenie zastępcy burmistrza lub sekretarzowi gminy prowadzenia określonych spraw gminy;
- wykonywanie zadań szefa obrony cywilnej gminy i kierownika USC;
- rozstrzyganie sporów kompetencyjnych między komórkami Urzędu;
- wyznaczanie rzecznika dyscyplinarnego;
- rozpatrywanie odwołań od kar porządkowych;
- zawieszanie w pełnieniu obowiązków pracowniczych zgodnie z przepisami ustawy;
- nadzór nad prawidłowym wykonywaniem przez pracowników Urzędu zadań oraz czynności kancelaryjnych;
- kierowanie ochroną informacji niejawnych oraz wykonywanie zadań administratora danych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych;
- wydawanie wewnętrznych aktów prawnych dotyczących Urzędu;
- określenie sposobu wykonywania uchwał Rady Miejskiej;
- zatrudnianie i zwalnianie kierowników jednostek organizacyjnych Gminy oraz dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Bornem Sulinowie;
- gospodarowanie mieniem komunalnym Gminy;
- kreowanie polityki kadrowej w Urzędzie, w tym każdorazowe określanie ilości tworzonych referatów i samodzielnych stanowisk w oparciu o posiadane środki finansowe;
- wykonywanie zadań szefa obrony cywilnej Gminy;
- organizowanie akcji ratowniczych w przypadku klęsk żywiołowych i katastrof;
- sprawowanie nadzoru nad działalnością jednostek organizacyjnych gminy: placówek oświatowych, Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, Zespół Opieki Zdrowotnej;
- organizowanie współpracy Gminy z innymi jednostkami samorządu terytorialnego, organami państwowymi i organizacjami pozarządowymi;
- współpraca z Radami Sołeckimi i Radami Osiedlowymi;
- sprawowanie bieżącego nadzoru nad jednostkami organizacyjnymi lub komunalnymi Gminy w zakresie nie przekazanym do kompetencji innym komórkom organizacyjnym;
- organizowanie bieżącego rozwiązywania problemów społeczno-gospodarczych gminy;
- współdziałanie z organami administracji publicznej, organizacjami społecznymi i pozarządowymi;
- wykonywanie innych zadań określonych przepisami prawa;
- uczestniczenie w sporządzaniu testamentu alograficznego;
- reagowanie na przekazywaną w środkach masowego przekazu krytykę organów Gminy oraz Urzędu, zamieszczanie w tej mierze – zgodnie z przewidzianą prawem procedurą – stosownych wyjaśnień, komentarzy i sprostowań.
Informacje
Liczba wyświetleń: 1298
Źródło informacji: Anna Gałązka
Data źródła: 2008-08-20 15:08
Historia zmian
2023-08-26 15:46 Migracja strony